حلال ها

به خاطر حلال ها بجنگ!؟

حلال ها

به خاطر حلال ها بجنگ!؟

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

تفاوت

پنجشنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۵۶ ب.ظ

آدم ها متفاوت اند ، آدم های ایرانی متفاوت تر! تفاوت ها آدم ها رو می سازه و آدم ها جهان پیرامون ما رو! ما برای اینکه بتونیم تعامل درستی با پیرامونمون داشته باشیم باید تفاوت ها رو بشناسیم ! تفاوت ها برچسب هایی هستند که خاص رو از عام و أخص رو از خاص جدا می کنه. هر آدمی برچسب خودش رو داره مثل بار کد که برای شناسایی کالاها ازش استفاده می کنن.

کالاهای متفاوتی پیرامون ما هستن که با هر کدومشون باید رفتار متناسب با خودش رو داشته باشیم بعضی ها رو نباید با آب گرم بشوری بعضی ها رو نباید با آب سرد بشوری ! بعضی ها رو باید گذاشت تو یخچال بعضی ها رو باید گذاشت تو کابینت ! بعضی ها رو باید فریز کنی و بعضی ها رو نمک سود! بعضی ها رو هم باید به حال خودشون بذاری!

هر کدوم از این بعضی ها برای ادامه ی حیاتشون نیاز دارن تا متناسب با تفاوت هاشون از طرف اطرافشون مورد قضاوت قرار بگیرن و اگر به هر دلیلی این قضاوت نادرست باش نتیجه ای جز مرگ رو در بر نداره.

آدم ها متفاوت اند و متناسب با تفاوت هاشون باید مورد قضاوت قرار بگیرن ، تفاوت های آدم ها حقوق و تکالیف آدم ها رو مشخص می کنه ، حقوق شامل وظایفی میشه که دیگران در قبال ما دارن و تکالیف شامل انتظاراتی میشه که آدم های اطراف ما از ما دارن. اکثر اختلافات آدم ها ناشی از انتظارات نادرستی هستش که آدم ها از همدیگه دارن و انتظارات نادرست به خاطر عدم شناخت صحیح از تفاوت های آدم هاست! شناخت تفاوت ها و توجه بهش مهمِ!

ما هیچ وقت از یه بچه ی دو ساله انتظار نداریم که وقتی تلفن داره زنگ می خوره پاشه و تلفن رو جواب بده! اما اگه همون بچه ی دو ساله 16 سالش بشه همه چیز متفاوت میشه! در دنیای مجازی حقیقی ( رابطه ی گوشتی ) تفاوت ها به طور مستقیم و به وسیله ی چشم سر دیده میشن و چون عینیت دارن درصد به خطا افتادن آدم ها در مسیر انتظارات غیر صحیح به طور چشمگیری نسبت به دنیای مجازی مجازی ( رابطه ی گشتی ) در سطح پایین تری قرار داره.

در دنیای مجازی مجازی رابطه ها به صورت فرضی و ذهنی شکل می گیره و به همین دلیل محتسب 27 ساله از کاروان 17 ساله انتظاراتی داره که 10 سال بزرگتر از کاروان! انتظاراتی که از 17 ساله های اطراف خودش به هیچ وجه نداره! چه بسا برای 17 ساله های اطراف خودش قد یک ارزن هم اهمیت قائل نیست و اونها رو کوچکتر از اون می دونه که اصلن بخواد باهاشون هم کلام بشه! چون بین محتسب و اطرافش یک رابطه ی عینیت یافته ی ملموس تعریف شده که انتظارات رو به صورت حقیقی شکل میده.

بخش زیادی از اختلافات مجازی ناشی از همین تصورات ذهنیِ که با حقایق عینی تفاوت زیادی داره ، و به طور حتم علتی برای بسته شدن بلاگ هایی که انتظارات ذهنی اشون تبدیل به انتظارات عینی شده. آدم های متفاوت وقتی دست به کیبورد میشن تنها چیزی که بهش توجه نمی کنن تفاوت هاست چون تصوری از تفاوت ندارن! و در بهترین حالت یک تصور ذهنیِ که نمیشه ازش انتظار داشت تا توقع شناخت تفاوت ها رو برآورده کنه!

+بین دو نماز

به دیوار تکیه میدی

زانوهات رو بغل می کنی

هندزفری و مداحی دلچسبِ

ندیده عاشقت شدم نمی دونم چی میشه

هر چی میگم حسین حسین دلم که سیر نمیشه

+کامنت نوشت :

  • ای کاش گاهی گاهی نمی آمد
  • و تو برچسب منی برای شهید شدن
    ای عشق بدون نقطه عسق!