حلال ها

به خاطر حلال ها بجنگ!؟

حلال ها

به خاطر حلال ها بجنگ!؟

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

بوس اسلامی

جمعه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۴۴ ب.ظ

سرعت علم تو کشور بالاست شدید! یه نگاه که به دور و بر میندازی کلی علم جدید می بینی که شایسته ی تقدیرن! روانشناسی اسلامی ، جامعه شناسی اسلامی ، اقتصاد اسلامی ، معماری اسلامی و کلی موارد دیگه که اضافه ی اسلامی رو دنبال خودشون می کشن !

به دنبال این پیشرفت چشمگیر، گروهی از جوانان خوش ذوق و خوش قریحه ی عالم نمایِ به دردنخورِ دوزاریِ سوء استفاده گر از نوع رند حافظ شناس، در یک حرکت نمادین از مسئولین ذیربط جهت ترویج فرهنگ دوستی و نشاط! در راستای شرع مقدس تقاضای اسلامیزه کردن بوس را هم داشته اند، باشد که جوانان مرز و بوم از افتادن در دام تفکر بوس غربی رهایی یافته و هر چه بیشتر در مسیر اسلام گام بردارند.

+ پلیس فتا

مرکز ملی فضای مجازی

شورای عالی انقلاب فرهنگی

از این تقاضای جوانان استقبال کرده

و ایجاد شکلک بوس اسلامی را در جهت کاهش جرایم رایانه ای

خواستار شده است.

+اسپند//bayanbox.ir/id/4670578856399694090?view

نظرات (۸۶)

واه
بلا ب دور
چ شکلیه بوس اسلامی؟!!!!!!!!!
از دور؟
زیر پوستی؟
خخخخخخخخ
پاسخ:
اوهوم
خیلی نرم و لطیف
  • بنت الهدی حسینی
  • کامنت رو بروز نمکنید؟
    فضای دلچسبی داشت نوع نگارشش.
    پاسخ:
    کامنت یادش به خیر
    نه دیگه االان تو اینستا هستم
  • بنت الهدی حسینی
  • بین نظرا اون جمله ی سوژه ها منو پیدا میکننتون خ خوب بود!:))
    پاسخ:
    اوهوم بسیار عالی بود اون موقع مخصوصن برای نوشتن
    آره دادا
    تو همین صفحه ی اولت سه تا دیده میشه
    تو صفحات قبلی بیخیال
    کلاً  اهل دلی
    پاسخ:
    اهل دل
    سومی کجاست ؟
    یکی که همین
    دومی هم لب های ماه
    سومی ...
    خب یعنی روشمون باید مشخص باشه!
    نه اینکه از هر دری وارد بشیم و بخواییم اسلام رو تعریف کنیم.
    خب بستگی به اون تعداد محدود مسلمونا داره! بستگی داره از کدوم دسته باشن...
    ولی بازم، ته تهش ، حتی اگه اسلام رو از روی همین مسلمونا ( خوب در نظر میگیریم) تعریف کنه
    تا سراغ قرآن و پیامبر نره که نمیشه تعریف کرد!
    میدونید به نظرم مث این میمونه که بخوای یه نامه بنویسی ولی حروف الفبایی وجود نداشته باشه که بنویسی...
    پاسخ:
    بله باید روش مشخص باشه
    حرفاتون رو قبول دارم
    منم
    فقط نقل قول کردم
    سلام
    خلاصه بگم یاتوضیح یدم؟
    خلاصش اینکه توزندگی بایدمردعمل بود
    حالاتوضیح بدم یانه؟
    پاسخ:
    سلام توضیح بده
    دقت کردی همش راجب لب و بوس این چیزا مطلب میذاری؟‍!
    کلاً میگردی دنبال سوژه های این تیپی!
    پاسخ:
    این همش که می گی دقیقن چن بار شده تا حالا؟ شما شمردی ؟
    من دنبال سوژه نمی گردم
    سوژه ها منُ پیدا می کنن

    "نیرنگ یهود"

    کلیپی لو رفته از کنیسه یهودی ها:

    http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=9962

     

    چندفریم فکر(قسمت دوم)

    دخترک فقط موقع نماز چادر می پوشید...

    http://fa.nasrtv.com/modules/video/singlefile.php?lid=9973

    پاسخ:
    ای بابا حالا که لو رفته شاید راضی نباشن ما ببینیم :) زیاد که کارای بدی نکردن هان Oo
    فک...................................................ر
  • زندگی زیباست
  • حس نوشتن نیست نمیدونم چرا همه هیجان هایی که قبل نوشتن داشتم حالا مثل طوفانیست که دیگه ایستادن  رو ترجیح میده
    پاسخ:
    خیلی قشنگ بود
    ای کاش همین رو به عنوان مطلب بعدی می نوشتی
    طوفانی که ایستادن رو ترجیح میده
    جالب بود
    اگه متوجه نمیشدم نمیذاشتم قطعا:)
    پاسخ:
    قبول
    قرار شد تا فردا منتظر بمونم
    می مونم به شرط زنده بودن و بودن
    خب گفتم که چی فرمودین
    تاییدکردم نظرتونو
    پاسخ:
    اون موقع که من اومدم هیچی نبود 
    متوجه نشدم منظورتونوازاینکه باپانتومیم بیشترموافقم
    پاسخ:
    اومدم گفتم
    سلام
    پست گذاشتم،خوشحال میشم سربزنین
    خودمم ننوشتم سالوادوردالی هس
    پاسخ:
    سلام اومدم نظرم گذاشتم 
    سلام.../ جای تاسف داره بجای اینکه به ارزشها توجه داشته باشن به چیزهای توجه می کنند که بود و نبود شان به رونق اجتمایی نمی انجامه ....موفق باشیدو سر افراز.../
    پاسخ:
    سلام
    اگه قدر همین اسلامی کردن هم فکر می کردن خوب بود


    منتهی منظورم نقش محیط بود ! کار کردن محیط رو تفکر جوون ! گستردگیش اذیت کننده است


    همین فکره که کار دستمون داده

    هی نشستیم گفتیم نمیشه و نمیشه تا کار کشید به اینجا و نتونستیم جلوی هیچی رو بگیریم

    انقدر بهمون گفتن جلوی پیشرفت تکنولوژی رو نمیشه گرفت

    جلوی طبعاتش رو نمیشه گرفت

    غرق شدیم تو همین بحث ها و گفتیم آره نمیشه جلوش رو گرفت

    الانم میگیم نمیشه

    بنده اعتقاد ندارم نمیشه ولی میگم سخته

    خیلی سخت تر از دیروز و پارسال و 8 سال پیشه!
    هر روز هم که بگذره سخت تر میشه

    سختتر میشه به دختری که بی حجابی با پوست و خونش عجین شده فهموند که حجاب به نفعته

    اون چیز دیگه ای رو میبینه که درک حرفای ما براش دشواره

    ولی با این همه و با وجودی که اعتقادم اینه که فرهنگمون خراب شده و خراب شدن همیشه خیلی راحت تر از ساختن و ساخته شدنه

    میدونم که میشه ترمیم کرد

    این یه فرآیند بسیار زمان بره که ممکنه نسل ها طول بکشه ساختنش

    ولی باید شروع کرد از همین الان

    از بچه هامون تو مدارس

    از نوجوونتمون تو سن راهنماییو دبیرستان

    از پدرو مادرا

     باید شروع کرد...

    پاسخ:
    چرا اتفاقن خوبم میشه
    راه شدن کجاست ؟
    سرم مسکن می خواد

    واقعا چقدر زشته که آدم این همه غلط املایی داشته باشه!

    عذر میخوام!!


    +شما میگید همونطوری که ابراز احساسات علنی رو نمیشه اسلامی کرد و دور از ذهنه، علوم انسانی رو هم نمیشه اسلامی کرد!

    عرضم اینه که اصلا این دوتا مثل هم نیستن که شما میگید چون این نمیشه، اونم نمیشه!!!

    اگه نمیشد حضرت آقا نمیگفتن اصلا

    ++ شما جرا فکر میکنید نظر آقا متفاوته؟!!
    وقتی خودشون علنا میفرمان که نظر من همینی هست که تو رسانه ها اعلام میشه!!

    ای بابا!

    پاسخ:
    همین طوره!
    من شما و خودم رو به مطالعه ی بیشتر دعوت می کنم
    الان حال من مث اون آدمیِ که سرش از درد داره می ترکه و دوست داره با دریل کاسه سرش رو بشکافن تا از شدت فشار چشاش از حدقه بزنه بیرون شاید بتونه یه نفس راحت بکشه
  • منور الفکر
  • پس نظروبرداشت و ترجیح شماست از تولیدعلم...
    تز متفاوتی از تز حضرت آقاست.ایشان ناظر به واقعیات مطالبه و صحبت میکنند
    و
    شما مانند اغلب جوانان که اگر همت و...پشت بندش کنند منشا اثرمیشوند، آرمان گرا صحبت میکنید.ایده آلیسمی...
    نظر آقا درحال حاضر عملی تر هست ولی نظر شما یقینا می تواند پله بعدی باشد
    پاسخ:
    بله ! حالا شما 100 % مطمئنید همونی که می گید نظر حضرت آقاست ؟ اینی که من میگم ناظر به واقعیت نیست ؟
    آرمان گرایی من ناظر به واقعیت دیگه رو هوا نیست که !
    من میگم نیاز به بالاتر از پله نیست
    نقطه صفر همین جاست
    سلول بنیادین اسلام رو چی میدونید؟
    ---------
    طبق فرمایشات خودحضرت آقا عرض کردم بنظرم نگاه ایشان با آنچه دربیاناتشون هست متغیرنیست. وملاحظه ای دراین باب ندارند.
    شما برچه اساسی ایشان را موافق نگاه خود میدانید.بفرمایید شاید باز حرفی داشتم
    پاسخ:
    من اگه می دونستم که نمی گفتم باید اکتشاف صورت بگیره ! البته این حرف منم از اون حرف هاست دیگه نمی دونی چیه ؟ ولی می دونی کشف نشده ! Oo البته اکثر حرف هایی که خونده میشه و گفته میشه از همین سنخِ یعنی اولش از همین جا شروع میشه ،غربیُ شرقیُ اسلامیُ غیر اسلامی هم سرش نمیشه

    ..
    من تولید علم رو اینطوری می فهمم که گفتم
    عکسو حذف کردم...

    پاسخ:
    کار خوبی کردین
    و اون دو چیزی هم که عرض کردم به هم ربطی نداره و شما دارین ربطشون میدین بهم همین ابراز های عنی و اسلامی سازیش هست با اسلامی سازیه عوم! شما میگید اینم مثل اونه پس نمیشه! چه ربطی داره آخه؟!
    پاسخ:
    نفهمیدم
    حالا سخت نگیرید با موبایل که نمیشه جواب داد
    بذارید سر فرصت
    الان که زیاد نمیتونم پاسخ بدم ولی علی الحساب معنی اونی رو که متوجه نشدید رو بگم.! معنیش کاریه که پدرو مادر شما روی شما انجام دادن و یا اینکه خودتون و امثال شما عقلشون رسیده،شدید اینی که الان هستین و اونی نیستین که تو مترو ادا و اطفار میریزه!!
    پاسخ:
    اینجا رو باهاتون موافقم
    اینکه خانواده نقش تعیین کننده ای داره و بعد از اون محیط
    منتهی راهکار خانوادگیش تقریبن مشخص ! تقریبن هیچ کاری براش نمیشه کرد ! هر پدر و مادری اونجوری که دوست دارن بچه هاشون رو تربیت می کنن !
    منتهی منظورم نقش محیط بود ! کار کردن محیط رو تفکر جوون ! گستردگیش اذیت کننده است
    وکالت کدومه؟!...
    بقول آقای همساده گفتم: "من دیگه حرفی ندارم!"
    پاسخ:
    یعنی آقای همساده بدون اینکه حرفی بزنه این رو می گفت یا حرفش رو می زد بعد این رو می گفت 
    خواستم امروز شروع کنم به تعریف سازیم از اسلام!
    قبول دارم که باید فکر کنم و برای خودم پیش زمینه بسازم .
    اما اینی که گفتید شما و دوستان و من هر کدوم تعریف خودمونو داریم رو نه!!!
    یعنی هر کدوم اسلام رو یه دین می دونیم این طور که!
    بهتره وقتی تعریفا ساخته شدن، کنار هم قرار بگیرن تا اشتباهات تعریفات مشخص بشه و به همون اسلامی که باید برسیم ، برسیم!
    این طور هر کس از راه تعریف خودش به همون دین واحد میرسه...

    پاسخ:
    اینکه همه با یه روش مشخص بریم سر تعریف کردن ، هر کسی تعریف خودش رو برای خودش می سازه منتهی با دیدگاه های متفاوت ولی همشون یه نتیجه ای میدن
    حالا تصور کنید طرف برای تعریف کردن اسلام سراغ قرآن و پیامبر نره ! بیاد سراغ مسلمون ها! یعنی مسلمونهای 1393 ایران رو ببینه اونم به تعداد محدودی بعد تعریفش رو ارائه بده از اسلام
    یه مقدار با دقت همین دو خط رو بخونید
    بستگی داره اسلام رو از داخل اسلام تعریف کنی یا از بیرون
  • محدثه انصاری
  • چی؟!!! واقعا خیلی مسخرس این یکی ... خدایا این ایده ها رو از کجاشون در میارن
    پاسخ:
    نمی دونم
    از طرف من هم به نویسنده اش فحش بده Oo
  • باران نم نم...
  • اصلا یکی از تفریحات سالم می تونه همین مطالعه ی کامنتهای شما باشه!!!
    خوب برای خودتون کرسی آزاد فکری راه انداختیدها!!!
    بحث ها دارن داغ می شن!!!
    پاسخ:
    شما شرکت نمی کنید ؟
    نسبت به اون نظری که اون اول گذاشتید خیلی فرق کرد نه ؟ :)
    هر چند اون شیرین تر بود ولی این بحث ها هم خوب
    با جناب منوالفکر در ارتباط با حرفای حضرت آقا موافقم.ایشون خودشون بارها اعلام کردن حرف و نظر عقیده ی بنده همونیه که عنا اعلام میکنم.فقط بعدش تاکید کردن که روند رشد کنده.یعنی فرمودن رشد علم خوبه و پیشرفت های خوبی هم شده تو زمینه ی بومی سازی علوم انسانی ولی کنده...
    پاسخ:
    در این مورد نظرم رو گفتم همونجا !
  • طعم تصنیفــ در متن ادراکــ یک کوچه
  • D: یعنیییییییی... وای خدا!!!
    چقدر مطلب خوب گذاشته بودید...چندوقت نبودم. خداقوت. :)
    پاسخ:
    واااااااااااااااااااااااااای مر30 :)
    کجا بودی ؟
  • منور الفکر
  • سلول بنیادین معصوم که همین حالاشم دست عظام علمای ماهست غیر اون27باب دانش که فقط باحضور حضرتش کشف میشن..تصور نمیکنم آقا دراین مسئله مهم که حقیقتا دغدغه دائم و مطالبه حقیقی شونه صرف ملاحظه جمعیت تحصیلکرده ملاحظه کنند توی حرفاشون..بالاخره خوب میدونن نقشه راه کسی که بخواد کاری کنه از توی حرفای خودشون درمیاد.آقا بارها گفتند حرف من وتانیست.هرچی اینجا میگم حرفم حقیقیمه.حالا بعضی وقتا کدگذاری شده حرف میزنند ولی دراین مسئله خاص من ملاحظه ای از ایشان نمیبینم.ایشان به سرند مطالب و یافته های غرب توجه دارند.اصلشم همینه.خوب هاشو دربیاریم.بشینیم با عینک اسلام درهمون باب نگاش کنیم.دستمون که ورز اومد.بریم سراغ طرح سوالای جدید و جوابای جدیدتر از اسلام..بالاخره ما به یک گذار نقادانه از غرب(تعمیر) نیاز داریم تا ذهنمون رو برای خلق تمرین بدیم.اون علم خالصی که از ریشه مولای درزش نره و کلا کاربکار تاحالای بشر نداشته باشه همون27باب دانش عصرظهوره که هرچقدم درباره اش تفحص کنی فایده نداره.وعده خدا برای اون دوران خاصه
    پاسخ:
    سلول بنیادین اسلام هست ؟
    به نظر من حضرت آقا با حرف های من موافقه ! حرفی برای گفتن داری الان ؟
    از اون جایی که تو این مورد خاص 90درصد با نظرتون موافقم دیگه فعلا چیزی نمینویسم. در مورد اون آیه هم اشتباه متوجه شدید منظور بنده را در مورد سیاسی شدن هم یه نظر من سیاسی نبود کلا دینی! ولی دیگه حال ندارم (-:بیشتر بازش کنم
    پاسخ:
    همین که حال نداری و اینقد نوشتی بازم خوب
    حالتون باحال باد
    سلام.
    "سعی کن تعریف خودت رو بسازی"
    تا حالا روش فکر نکرده بودم، پیشنهاد خوبی بود. ممنونم...
    .
    + اون عکسه که گذاشتم ، دقیقا چه مشکلی داشت؟؟
    ( من خیلی متوجه نوع لحنتون نشدم!)


    پاسخ:
    سلام
    روش فکر کن
    گفتم
    اسلام میگه هدایت کن این غریزه رو! دیگه حرفی سر این نباید باشه! خب اصلا کی میگیه که روش اون ها درسته که بخوایم قبولش کنیم! چیش یه چی دیگه شد؟!!! همونه دیگه! فقط اسلام با چارچوبه تفکر غرب بی چارچوب!
    پاسخ:
    من کاری به ازدواج ندارم ها! بحث سر یه رفتار که با چارچوب اسلام نمی سازه ! حالا یکی بیاد بگه خب ما بوس اسلامی راه می ندازیم 
    و بعدم قیاس دو چیزی که اصلا بهم ربطی ندارن خب درست نیست کلا!!!!!
    پاسخ:
    کدو دوتا ؟

    ابراز محبت علنی

    خب اصلش که با اسلام متفاوت نیست

    عرض کردم دیگه واسه محارم باشه از حلال ترین حلال هاست

    ابراز محبت علنی برا نا محرم اشکال داره خب

    شما بیا رو تفکر جوونت کار کن!!

    پاسخ:
    ابراز محبت علنی در اجتماع
    یعنی همه ی اضافه ها رو گذاشتم که دیگه کامل واضح بشه
    این با اسلام منافات نداره ؟
    +هیچ وقت این خط آخر رو نفهمیدم یعنی چی !
    راستش بنده این "مترو" رو متوجه نشدم!
    پاسخ:
    تو مترو این جوون های گل منگلی عزیز دل بابا ماماناشون هم چین یه قر و اطوار هایی میان که بقیه جاها نمیان ! یه جورایین خلاصه از خودشون بپرسی تصدیق می کنن! فک می کنن مترو جزء ایران نیست ؟
    یه جورایی منطقه آزاد حساب میشه !
    من نمی دونم چطوری توضیح بدم که چی کار می کنن باید باشید و ببینید
    یادم رفت حرفاتون رو بولد کنم!
    پاسخ:
    درشتشم نکنید من می فهمم دیگه :) یعنی می خواید بگید من حرفای خودم رو یادم میره آیا :)

    وقتی مبانی یه علم حتی بعضی جاهاش مخالف با یه تفکر دیگه باش بعد از تغییر " همون اسلامی سازی " دیگه نمیشه اون علم قبلی میشه یه چیز جدید !
    که هر چیزی تو این علم بگی کسی قبول نمی کنه ! در حقیقت متخصصان اون علم به همین راحتی میگن : برید بابا دلتون خوش شما مبانی رو نفهمدید برید یه بار دیگه از اول بخونید! ، و اینجاست که تو هیچی نمی تونی بگی ، حق هم با اوناست چون این علم رو یکی دیگه ساخته نه شما !


    خب بشه یه چیز جدید!!

    خب بگن!

    به اونا چه ربطی داره وقتی ما اون علم رو بومی سازی کردیم

    و وقتی از اون اطلاعات میخوایم تو کشور خودمون ( در سطح وسیع تر تو جامعه اسلامی ) استفاده کنیم؟


    + حرفی که خدا زده رو تحویلشون بدی چون با فطرت سازگاره نباید مخالفت کنن

    اگر اهل تفکر باشنمیپذیرن

    مشکل اینجاست که این مبانی باید درست استخراج بشه!

    پاسخ:
    اگه قرار یه چیز جدید بشه خب چرا بی خودی وقت تلف می کنیم ما!
    البته بگم ها در هر علمی افراد مختلفی وجود داشته از موسس که عنوان پدری اون علم رو گرفته تا بعدن ترهای هر علمی که اونها یا نواقص رو برطرف کردن یا کلن شیوه ها رو تغییر دادن ولی اون نخ تسبیح پاره نکردن
    همیشه هم به نام افراد خورده این تغییرها! نه یه دین خاص ! حالا اینکه چرا ما نگاه مون به همه چیز اینقد کلی هستش که می خوایم اسلامی کنیم نمی دونم در صورتی که میشه همین رو گفت جامعه شناسی سائل! یا جامعه شناسی منورالفکر
    اونوقت دیگه اسم اسلام رو هم خراب نکردیم حتی اگه مسیر و اشتباه رفته باشیم به هر حال یکی از شاخصه های خیلی از این علوم آزمایشگاهی بودن و مبتنی بر تجربه است دیگه !
    +به نظرم به زبان هر علمی ریشه ی اون علم رو بزنی خیلی کاربردی تر خواهد بود !

    اسلامی کن خب منم استفاده می کنم ؟ همین بوس رو اسلامی کنی من تسلیم میشم !!!


    اسلامیش میشه بوسیدن محارمت!!!

    پاسخ:
    نشد دیگه
    این که یه چیز دیگه است
    تفکر بوس غربی ! همونی که تو فیلم هاشون روش مانور میدن ! و خیلی ساده از کنارش رد میشیم ، همونی که رفته تو پوست و خون جوونا به صورت ناخودآگاه، به علت تکرر در دیدن و تو مترو  " یه مکانی که فقط نماد مدرنیت و فرهنگش متفاوت با سنت گذشته ی ما " به صورت های مختلف ظهور و بروز پیدا کرده ! ابراز محبت علنی
    همین رفتار رو میشه اسلامی کرد؟ یا نه اصلش به اسلام مخالف ! اصلن یه هم چین چیزی نمی گنجه تو ذهن

    گفتین:

    دقیقن سوالم اینه چه نیازی هست به یادگیری علوم دیگه ؟ اگه مطلب جدیدی دارن که خب پس خوبن چرا اسلامیش کنیم ؟ اگه هم به درد نمی خورن پس چرا میریم یاد می گیریم ؟

    آخه نمیشه یه دفعه زیراب همه چی رو زد که!!

    بحث جدید بودن مطلب نیست که

    ما بنا به اعتقاداتمون میگیم علمشون ناقصه چون به منبع الهی وصل نیست!!

    از طفی هم اشتباهه بگیم بدرد نمیخورن!!

    عرض کردم که الزاما همه حرفاشون مغایر با اسلام نیست!
    حضرت آقا خودشون فرمودن از منابع و تحقیقات سایرین استفاده کنید ولی اکتفا نکنید چون علم اونها منبع الهی نداره!!

    نمیشه پایه ی همه چی رو زد!!

    پاسخ:
    بله اونی که نمی تونه زیرآب همه چی رو بزنه حضرت آقاست واسه همین میگه بومی سازی ! نیست ما کلی دکتر جامعه شناس و روانشناس و اقتصادُ اینا داریم تو کشور ! بالاخره زشت به اینا آدم چی بگه آخه ؟ کلی درس خوندن مثلن بندگان خدا
    اما من که می تونم بزنم ! اصلن این روحیه ی زدن همه چیز رو ها از خودشون یاد گرفتم اینقد خوشگل ریشه ی همه چیز رو میزنن ، دهن آدم آب میفته واسه انجام دادن همه کاری !
    یعنی وصل کردن علومی که هدفشون قطع دست الله از زندگی و تفکرِ انسان و انسانیت بوده به دست الله ! Oo
    همین جمله ی حضرت آقا رو منم جای ایشون بودم می گفتم ! اصلن یه سری حرفا رو نمیشه نزد وقتی تو یه جایگاهی هستی که ! مثلن به دانشجویان جامعه شناسی که نمیشه در مقام استاد گفت این حرفایی رو که من زدم باید به صورت نرم کار کرد
    اینُ شما میگیذ ! میشه پایه ی همه چیز رو زد ! کاری نداره که
    هرچندشیرین بنظر میرسد ولی من قائلم به وجود نهادی برای تمام علوم که در نهایت واحد است.و آن اسلامی وغیراسلامی یا به تعبیری الهی وغیرالهی ندارد.یعنی در حقیقتش نه در تفسیرش
    اینکه اسمش را بگذاریم اکتشاف یا بومی سازی چندان فرقی ندارد.بهرحال ناگزیر از درک وتامل و تفسیر وتحلیلی ونقد حرف موجود در علوم هستیم.اکتشاف از خلا به وجود نمی آبد.راه رفته شده هرچند اشتباه باید برسی شود وبعد با داشته های بومی که برای ما منتشر از اسلام است.به یافته های جدید رسید.
    درگیر بازی با کلمات نشویم..اما برخی مسائل جمع ناممکنات است.مثل بوس+اسلامی وقتی میخواهد راه عرضه عمومی بیابد!حرف ما سر اکتشاف یا بومی سازی تفاوت دارد.جمع محالات نیست
    پاسخ:
    منم که گفتم قائلم ، بحث سر اینه که حالا بهت بگن اثبات کن می مونی ، اگرم بکنی به درد خودم و خودت و عمه ی خورزوخان می خوره :)
    اکتشاف الهی و با بومی سازی علمی خیلی با هم فرق دارن صرفن لفاظی نیست
    اکتشاف الهی تجزیه معصوم علیه السلام هست طوری که به سلول های بنیادین معصوم علیه السلام دست پیدا کنی !
    اما بومی سازی علمی
    من از حضرت آقا یه جمله ای بگم : میشه همون دست های مخملی اسلام روی باطن گرگ صفت علم جدید
    چرا بوس نمیشه ولی جامعه شناسی میشه ؟
    بحث سر جمع محالات نیست سر هدر رفت عمر  و وقت

    گفتین:

    من می دونم بوس رو نمیشه اسلامی کرد

    کی گفته نمیشه؟!!!

    گفتین:

    حالا هر علمی که بنفسه پایه هاش و مبانی اش با اسلام مشکل داره چطوری می خواد اسلامی بشه من نمی فهمم!

    خب خیلی جاها هم مبانی مخالف نیست

    در روان شناسی مثلا خیلی حرفایی که گفته شده با مبانی اسلام مغایرتی نداره!!

    گفتین:

    بعضی اوقات سعی میشه بومی سازی بشه به جای تولید!

    اشکال بومی سازی با فرضیه بالا حل خواهد شد وقتی از اساس مشکلی نباشه!!

    بحث بومی سازی بحث همخوانی با فرهنگ هست

    که حضرت آقا هم رویش تاکید میکنن

    بله دانشمند میخوایم برا تولید!
    نمیشه همینجا زیر باد کولر بشینیم بگیم باید تولید صورت بگیره!!

    وقتی میگیم اسلامی سازی یعنی قبلا تولید شده و فقط باید الان استخراج بشه

    اسلام قبلا تولیدش کرده!!!!!

    گفتین:

    شیوه ها مهم هستن نه محتوا!

    جفتش مهمه!!

    هم محتوا و هم شیوه!

    گفتین:

    گاهی محتوا اسلامی میشه ولی شیوه همان است که بوده! به نظر من این جواب نمیده

    بله بنده هم این گاهی رو قبول دارم

    ولی محتوا و شیوه باید باهم همخوانی داشته باشه وگرنه بعد یه مدت همه چی بهم میریزه!




    پاسخ:
    اسلامی کن خب منم استفاده می کنم ؟ همین بوس رو اسلامی کنی من تسلیم میشم !!!
    وقتی مبانی یه علم حتی بعضی جاهاش مخالف با یه تفکر دیگه باش بعد از تغییر " همون اسلامی سازی " دیگه نمیشه اون علم قبلی میشه یه چیز جدید !
    که هر چیزی تو این علم بگی کسی قبول نمی کنه ! در حقیقت متخصصان اون علم به همین راحتی میگن : برید بابا دلتون خوش شما مبانی رو نفهمدید برید یه بار دیگه از اول بخونید! ، و اینجاست که تو هیچی نمی تونی بگی ، حق هم با اوناست چون این علم رو یکی دیگه ساخته نه شما !
    البته شما می تونی زیرآب شیوه ها رو بزنی ها! اونم باز تو چهارچوب علمی "scientific" گیر کار اینجاست تو چهارچوب علمی همیشه حق با خصم !
    من معتقدم از اساس مشکل هست !
    وقتی میگم شیوه مهم هست منظورم اینه که تکیه صرف به محتوا که الان رایج کافی نیست نه اینکه بگم محتوا مهم نیست

    حضرت امیر علیه السلام:

    بهترین دانش ها دانشی است که تو را اصلاح کند

    پاسخ:
    موافقم +

    تو رو خدا موافق نباش Oo
    واقعا من دیگه حرفی ندارم!
    پاسخ:
    این رو وقتی می گن که کلی حرف زده باشی
    شما که حرفی نزدی
    مگه اینکه وکالت از شخص خاصی داشته باشی که اینجاست :) دارید؟
    واسه اینکه یه علم چه ویژگی هایی داشته باشه که بشه بهش گفت اسلامی نظریات مختلفی وجود داره که حال ندارم بنویسم. اما من به شخصه حداقل به ورود سمع قبل از عقل اعتقاد دارم یعنی اونی که شیخ مفید میگفت البته راست ترش اینه که عقیده ی شیخ صدوق را در این باب پیش تر تر می پسندم. فلسفه ی اسلامی که نداریم ولی مثلا. روانشناسی اسلامی میتونیم داشته باشیم گرچه تا حالا ندیدم به نظرم مثلا همین روانشناسی وقتی اسلامی میشه که مستقیم از دین استخراج بشه نه اینکه با دین روانشناسی موجود به صحیح غلط تفکیک بشه! دیگه تینکه همین جامعه ی ما و حتی جمهوری ما به نظرم اصلا اسلامی نیست! نهایتش میشه گفت جامعه ی مسلمین اون هم مسلمون هایی که بهشون گفته میشه یا ایها الذین امنوا امنوا
    پاسخ:
    حق جو ورود سمع و اون نظر شیخ مفید و صدوق رو بازش کن !
    روانشناسی اسلامی داریم ؟ ولی فلسفه ی اسلامی نداریم ! جالبِ Oo
    بعدشم سریع سیاسی نکن بحث رو ! اون رو برو تو یه بلاگ سیاسی بزنین تو سر و کله ی هم به یه نتیجه ای برسین !
    فقط جمله ای که شما نوشتی مثل همون بفرمایید و بتمرگ منم اصلاحش کنم:
    جمهوری اسلامی = تکیه به آرای مردم در چهارچوب شریعتی به نام اسلام ، یعنی آرای مردم حرف اول رو میزنه تا جایی که با احکام اسلامی منافات نداشته باشه
    کار به جمهوریتش ندارم اما در باب آیه ای که از قرآن نوشتی ایرادی به فضای جدید نمیشه گرفته ها! چون این آیه زمان پیامبر نازل شده در حقیقت از همون اولی که اسلام اومد همین گیر رو مسلمین داشتن ، همین که میگی جامعه مسلمین زمان پیامبر هم بوده ! حالا اشکالش چیه ؟ ایمان مشککِ دیگه عزیز دل ، اینکه از بدیهیات ، در طول تاریخ هم بوده در کل ادیان چ از نوع الهی چ از نوع بشری " البته باز گیر ندین که دین که بشری نمیشه به همون اعتباری که بعضی ها تقسیم کردن گفتن منم قبول ندارم دین می تونه بشری باشه "

    الآن واقعا حرفی هست که بشه زد؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    می شود کسی اســــــــــلام را تعریف کند؟ شاید ما اشتباها فهمیده ایم...
    پاسخ:
    تعریف ما " من و سایر دوستان "
    به درد شما نمی خوره ! باز میری یه جای دیگه یه چیز دیگه ای می شنوی گیجان لو میشی !
    سعی کن تعریف خودت رو بسازی
    همون که میگی شاید اشتباه فهمیدی
    شایدت رو تبدیل به یقین کن ، یقین هم ممکنه یه کم انتزاعی باشه  و بار متفاوت معنایی ، اطمینان حاصل کن نسبت به شایدهات
    و همچنان این راهِ بی راهه ادامـــــــــــــه دارد...
    شتابان یا با طمئنینه
    فرقی نمی کند
    همه اش وقت تلف کردن است
    فرهنگ کشورم باید به دست خود سرو قامتانش تجدید بنا شود...

    یاعلی
    پاسخ:
    این تجدید بنا با کدوم مفهوم باید صورت بگیره ؟ همون مفهومی که تو متنِ یا اون یکی نگاه مقابلش یا بروبچز بوس بوسی :)
    تصریح بفرمایید ممنون میشم
    (+)
    !
    پاسخ:
    ممنون
    بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
    جناب منوالفکر تو رشته ی ما که بر اساس همون پایه های نظریات غربی دارن اسلامی سازی میکنن!!!! یعنی پایه و اساس رو تغییر نمیدن و فقط بعضی مفهوم های اسلامی اضاف میسه.اینکه نیاز به اسلامی شدن هست توش هیچ شکی نیست **** ****! فقط اینکه چقدر نخبه داریم که این کار درست و اصولی انجام بشه و به نتیجه برسه جای بحث داره.حداقل اطلاعی که بنده از رشته ی خودم دارم اینه که اول باید متخصص دین تربیت کنیم و بعدش متخصص مربوط به یکی از رشته های علوم انسانی و بعدش بتونیم اسلامی سازی کنیم که خب خیلی زمان بره....
    پاسخ:
    این مهم نیست که ما چقدر نخبه داریم ، این مهم که با چهارتا گاگولی هم که هست قدم های درستی برداشته بشه!
    من گیرم تو همین بخش دوم کار متخصص در یکی از رشته های علوم انسانی ! من این رو کار بیهوده ای می دونم و وقت تلف کردن! اون وقتی که صرف تربیت متخصص میشه صرف توسعه ی علوم الهی کرده بودیم اینقد مشکل نداشتیم الان
    دقیقن سوالم اینه چه نیازی هست به یادگیری علوم دیگه ؟ اگه مطلب جدیدی دارن که خب پس خوبن چرا اسلامیش کنیم ؟ اگه هم به درد نمی خورن پس چرا میریم یاد می گیریم ؟
    خیلیم خوب
    گرچه به نظر من نیازی نیست
    بدون شکلک هم مفهوم داره رسونده میشه!
    پاسخ:
    خب خدا رو شکر
    خوشحالم که حداقل اختلاف سلیقه هست
    کجاش مشکله که شما متوجه نشدید؟؟!!!
    پاسخ:
    چی ؟
  • زندگی زیباست
  • خب همه رو خوندم منظور شما دقیق کدوم جمله هست؟
    پاسخ:
    نمی دونم
    پاسخم به کامنت قبلی رو دیدم فقط یه شکلک
    از بحث نسبتا جدی تان با حیاط خلوت بنظرمیرسه منظور پست دقیقا نقدتان به علوم انسانی بومی و اسلامی!
    واقعا چرا؟
    چرا فکرمیکنید جامعه شناسی اسلامی نداریم وبه مسخرگی وناممکنی بوس اسلامیه؟
    هرچند تاحدی نگاه آظه الله جوادی آملی رو قبول دارم که میگن نهادعلم موحده و اسلامی وغیراسلامی نداره منتها نهادعلم.ذاتش...رشته های علوم انسانی لایه های بعدی ذات و هسته ان..ظواهر وقوانین وقراردادها وقاعده ها..که اغلب زاییده دو دوتا کردن های مغز وفلسفه و محیط و طبیعت بشری ان..چطور میشه نظریه های صدمن یه غاز روانشناسی و جامعه شناسی و علوم سیاسی و...وقتی با نگاه اسلام بهشون خیره شد فرقی نکنن؟ما در اسلام اهل بیتی.ردپای اشاراتی در علوم مختلفه رو داریم که معتقدم اگه همت غربی های معاصر رو میذاشتیم کنارش،الان سلطان علوم انسانی مطلوب بشر میشدیم...هرچند هنوزهم دیرنیست
    پاسخ:
    نهاد علم! این از اون حرف های خوشمزه است شما زیاد جدی نگیر! جهت دور هم بودن ، حرف های خوشمزه رو هم نه میشه اثبات کرد نه میشه رد کرد Oo
    شما هم که همونی رو میگید که من میگم! نمگید؟ اینجور با حرارت کل علوم انسانی رو بردید زیر سوال! همین صد من غازیات رو که می گید چطور میشه اسلامی کرد؟ صد من غازیات همون بوسِ هستن دیگه
    منم موافق این هستم که ما بشینیم پای منبر اهل بیت علیهم السلام و ببینیم چی میگفتن ! و دست به اکتشاف الهی بزنیم به جای بومی سازی علمی
    نه دیگه ، علم که یکیه ، روی این حرفی نیست . اما عقل تا کجا میتونه به این علم دست پیدا کنه ؟ مثلا روانشناسی به یه جا میرسه که میگه "فرد باید با جنس مخالف رابطه داشته باشد" ، " جامعه شناسی میاد میگه " ازدواج راه آن است تا بنیان اجتماع سست نشود" ، دوباره روانشناسی میگه " از نظر من هم ازدواج راه درستی است به فلان دلیل و بهمان دلیل " ! همه ی این راه ها رو رفتیم اما هقل که خود به خود نمیتونه بیاد بگه وقتی دو نفر خواستن ازدواج کنن صیغه ی عقد رو بخونن و صیغه اش هم فلانه !
    این معنی اول اسلامی سازی ، که اسلام رسما وارد میشه تو علوم ، و یه سری مسائل رو تعیین میکنه . تا اونجا که من یادمه عقل دیگه وارد یه سری مسائل نمیتونست بشه و اینجا اسلام کمک میکنه و این میشه اسلامی سازی

    +من همینجوری یه چیزی به ذهنم رسید و گفتم !!! باز برم سرش فکر کنم ، علی الحساب شیتون بخیر
    پاسخ:
    اینی که من فهمیدم الان از متنت اینه: یه سری پیش فرض هایی داریم به نام دین که گفته این خوب و اون بد. این ها که درستِ. حالا بیایم علممون رو با این تطبیق بدیم علم رو اگه به این رسید درست اگه به این نرسید غلط ! این میشه اسلامی سازی .
    نبودم جواب شب به خیرت رو بدم
    شبت خوش
  • گــــــــــــــــم گشته
  • بله خوندم!
    بقول خودتون لایتچسبکه.
    پاسخ:
    حالا شد !
    بعد دیگه نظرتون نیومد در این مورد خاص ؟ بطن دوم متن
    خب بنده الان دقیقا متوجه نشدم درواقع! شما با اسلامی سازی علوم انسانی مخالفین؟ پسوند اسلامی رو اشتباه میدونین؟ اگه مخالفین علتش چیه؟!/////////و یه سوال بیربط که تو جواب دادنش مختارید،رشته تحصیلیتون یا مطالعات خاصتون چیه؟!
    پاسخ:
    من می دونم بوس رو نمیشه اسلامی کرد! حالا هر علمی که بنفسه پایه هاش و مبانی اش با اسلام مشکل داره چطوری می خواد اسلامی بشه من نمی فهمم!
    بله خیلی اوقات تو این مباحث دین تقلیل پیدا می کنه ، همون آب میره ی خودمون منظورمه ! که دیگه اینجا دین دین نیست و بعد میگن ببین دیدی شدOo
    اینکه منابع ما قوی هست حرفی توش نیست ، حرف تو اینه بعضی اوقات سعی میشه بومی سازی بشه به جای تولید! شیوه ها مهم هستن نه محتوا! گاهی محتوا اسلامی میشه ولی شیوه همان است که بوده! به نظر من این جواب نمیده
  • گــــــــــــــــم گشته
  • اتفاقا خوندم و نوشتم!!
    نظر بود دیگه!
    حالا این بندگان خدام دنبال رفع اشکال و حصرن منتها در حد توانشون ما کاری به عقلشون نداریم!
    پاسخ:
    پس همزمانی داشته با این کامنت آخری ها !
    نه خوبم بود :)
    این آخری ها رو بخونید
    :)))
    چه عجب ما منظور شما رو فهمیدیم ! :)

    ولی خب بنظرم اسلامی سازی علوم انسانی چیز درستیه ، فلسفه ی اسلامی هم حتی درسته ، با نظر شما هم موافقم که فلسفه اسلامی و غیر اسلامی نداره !!
    دو تا اعتباره اینجا بنظرم . یکی اینکه فلسفه رو منتسب کنیم به مسلمانان ، اونوقت میشه گفت فلسفه اسلامی و درسته ، یکی اینکه بگیم علم دو تاست ، یکی اسلامی و یکی غیر اسلامی و اونوقت بگیم فلسفه اسلامی ، این غلطه . اسلامی سازی رو میشه "درست سازی ، صحیح سازی " تعبیر کرد و اونوقت بنظرم ایرادی نداره لفظ "اسلام" رو به عنوان پسوندِ علوم به علوم اضافه کنیم و بگیم زیر سایه ی اسلام بود که فلسفه ی درست و صحیح بیرون اومد و این کار مسلمانان بود !!!!!

    حالا من نظری نداشتم و اینا رو گفتم ها !!!
    پاسخ:
    اشتباه می کنی
    خب درست سازی خوب ! ولی بعضی اوقات لایتچسبک تعبیرات ! وقتی از دو سنخ باشِ
    مثل همین بوس
    چطوریاست بوس اسلامی نداریم ولی جامعه شناسی اسلامی داریم ؟
    به نظر من چون ما مفهوم بوس رو به عین می بینیم باهاش آشناییم و خصوصیات و کارکردش رو می دونیم هیچ وقت تو ذهنمون هم نمی گنجه بوس اسلامی آما جامعه شناسی و از این سنخ علوم نه! مث اینکه طرف میگه بله فمنیست اسلامی هم داریم Oo
    پسوند نیست همون اضافه است ! ترکیبِ !
  • گــــــــــــــــم گشته
  • به میمنت و مبارکی ان شالله مبارکشون باشه!
    ایتم تتمه ی مشکلات بود که حل شد و همه خلاص!
    پاسخ:
    وقتی از بیست می گذره حتمن کامنت ها رو بخون
    اینجوریش دیگه قابل بخشش نیست !!! :)
    oO
    من دیگه حرفی ندارم!
    پاسخ:
    چرا ؟
    چی شد اونوقت ؟
    ما میگیم نمیشه!
    حالا اگه شما میگید میشه چراشُ بگید شاید واسه مام بشه!!
    واقعا چراشم باید بگم؟!
    Oo
    پاسخ:
    من که گفتم گفتنی ها رو
    مثال هم زدم دیگه !
    و بعدم گیج شدن نداره که! برخی دوستان خوسشون اومد و لایک کردن!!!!
    پاسخ:
    علت گیج شدن تو کامنت پایینی 
    سلام
    الان من دقیق منظورت رو نفهمیدم !
    بحث سر اسلامی کردن علوم انسانیه ؟! میگی نمیشه ؟! میگی محاله ؟! مثل همون بوس میمونه که اسلامی و غیر اسلامی نداره ؟!

    اگه حرفت اینه که من فعلا نظری ندارم !!! اگه نه ، که کلانظری ندارم :)
    فقط خواستم بفهمم منظورت چیه ؟! :)
    پاسخ:
    همش تقصیر دو تا مث توئه دیگه اینجوری میشه
    این همه فکر کردن نداره که
    زدی تو خال امتیاز 100 رو هم گرفتی
    فقط ایرادت اینه که دل دل می کنی واسه نوشتن
    شروع کن به نوشتن
    ما هنوز نمیدونم واقعیته یا طعنه و کنایه ولی خب یه جمله ای وسط بود که جوانان نخبه ی مملکت رو تمجید کردین و با توجه به وصعیت کنونی و آینده ی فرهنگ با وجود روسای شگفت انگیزشون،فکر کردیم شاید به واقعیت نزدیک باشه!!
    پاسخ:
    واقعیت که داره
    ولی نه اینجوری که تصور شده
    ینی چیییییییی؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    من تفهیم نشدم :)))))))))))))))
    پاسخ:
    خب هر فهمی حاصل شد رو بنویسید
    آقایون : پلیس فتا،مرکز ملی فضای مجازی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، ایضا وزارت فخیمه ارشاد!
    پاسخ:
    می خواستم بنویسم ولی اصلن حال نکردم باهاش 
    دیدن حماقت آدمی خنده داره 
    و آخرش هم گریه به حال آینده مملکت که قراره به دست جوانان طرفدار بوس مجازی اونم از نوع اسلامیش بیفته !
    چه شود ...
    این دیگه ورای حماقت است ، نمیدونم باید اسمشو چی بزارم ...؟
    این طرف هم گروهی که میخواهند این ها را هدایت کنند خودشان هم در چاه افتادند ،
    راه رفتن خودشون  هم یادشون رفت !
    پس باز هم خنده رو انتخاب میکنم
    :))


    پاسخ:
    :)
    http://pouke140.blog.ir/1393/05/18/%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D8%AD%D8%A8-%D9%88%D8%B7%D9%86
    پاسخ:
    626
    ببنید خوب
    تعارف نیست
    از سر ترس است
    اگر واقعیت باشد
    جدای مضحک و خفت آور و مذموم و مشمئز و به کجا اینچنین شتابان بودنش
    ترسناک است
    فکروخیال عاقبت این انقلاب با این جماعت!

    اگر طنز ونقد گل آقایی باشد
    نکته بجا و طعنه خوبی است!
    ---------
    قدم رنجه بفرمایید
    پاسخ:
    آهان
    این خوب بود
    بعدن نظرم رو میگم
    یه کم بریم جلوتر
    شاید بقیه هم نظرات کارشناسی دادن
    :|
    استغفرالله !
    ترجیحا بین آیکن خنده و گریه ، خنده رو انتخاب میکنم !
    :))
    هرچند خنده ی من از گریه هم غم انگیزتر است ...

    پاسخ:
    تکلیف رو مشخص کنید
    یه بام و دو هوا که نمیشه میشه ؟
    هر چی جلوتر میریم گیجناک تر میشه Oo
  • انسان غریب
  • هدرتون زیباست
    پاسخ:
    و اما بعد ...
  • منور الفکر
  • نمیدونم..شما بفرمایید

    پاسخ:
    مگه سر سفره نشستیم هی تعارف می کنید ؟
    تو رو خدا تعارف نکنید منزل خودتونه !
    بکشم براتون ؟ " چقد من از این جمله بدم میاد "
    خب نظرتون رو بگید
    نمی کشنتون که !
    حرف ما هم همونه دیگه!!! کلا آقایون خسته نباشن با این طرحای خیلی فرهنگیشون!
    پاسخ:
    میشه آقایون رو بسط بدی ؟
    من اهل گیر دادن نیستم ها
    ولی اولین بارِ تو نظرات گیج شدم !
    واسه همینم تا امشب صبر کردم بعد شروع کردم به جواب دادن
    معماری اسلامی را باید از بقیه جدا کنید، ماهیتش فرق داره به طور خاص بدون ایتکه به کسی بر بخورد می‌تونا بهش گفت معماری مسلمین! اما بقیه چون پرچم دکان آدمهای زنده است …
    شما چرا به کاسبی مردم 
    گیر می‌دهید؟ 
    پاسخ:
    خب خیلی از اضافه های اسلامی به همین اعتبار هستش
    به معنی سبک یا شیوه ی خاصی از علم که در بین مسلمان رایجِ مث فلسفه اسلامی وگرنه فلسفه که اسلامیُ غیر اسلامی سرش نمیشه
    فلسفه فلسفه است
    در مورد بعد از اما هم یه کم توضیح بدید
    فقط همین رو کم داشتیم که الحمدلله به یاری مسئولان داره حل میشه...
    بوسه ی اسلامی هم یه چیزیه تو مایه های دانشگاه آزاد اسلامی...
    فقط اسم اسلام رو یدک میکشن!


    جواب سوالاتونو زیر کامنتتون دادم...
    پاسخ:
    این رو یادم رفته بود
    ممنون بابت تذکرتون
    ازدواج که رونق پیدا کرد بوسه ها خود به خود اسلامی میشوند...
    مشکل جامعه ازدواج است...
    پاسخ:
    ...
  • کـــ ـوثــر ◘مـــآهــ ◘
  • جاااان!
    همین مونده بود؟!
    بله فیض بردیم!

    خداقوت!
    پاسخ:
    فیضش با همین مونده بود نمی سازه شایدم همین مونده بود با فیض !
    جااااااااان ؟!!!!!!!!!!
    وا
    پاسخ:
    هااااااااااان ؟!!!!!!!!

    شوخی خوبی نبود!


    +البته اگه شوخی بود!!


    پاسخ:
    Oo
    مگه بوس اسلامی باغیراسلامی چ فرقی میکنه؟!
    جزاینکه پرچم به این خوشگلی تواین عکس به مسخره گرفته شده...!!!
    پاسخ:
    نظر شما چیه ؟
    سه تا رنگ کنار هم هستن ! پرچم ما این شکلی نیست ! هویتش برمی گرده به بالاتر از رنگ ! هر چند این سه رنگ موجب تبادر پرچممون میشه!
    در مورد اینکه اگه اون هویت هم تو این طرح بود باهاتون موافقم ! یه جورایی از لحاظ اخلاقی و احترام درست نبود اونوقت
  • منور الفکر
  • الان جدی بود این مطلب یا نقد طناز بود؟
    بخصوص+آخرش؟
    پاسخ:
    شما چی فکر می کنید ؟
    سلام

    چه مزخرفِ واقِ عن
    یعنی من مجازم به هرکی تو فضای مجازی که دوست دارم اعم از خانم یا آقا
    محرم یا نامحرم
    قریب یا غریب
    بوس اسلامی بفرستم؟!
    مجازم واقعا؟!
    اون دنیا چی جواب بدم اونوقت؟
    که خدا جون تو چی میگی این وسط؟!!
    شورای عالی انقلاب فرهنگی خیلی تر و تمیز درست کرده این آیکونُ و از لحاظ شرعی هم مشکلی نداره!!!
    شاید خیلیا موافقن ولی من بهت زده شدم


    پاسخ:
    شما می گید نمیشه؟
    چرا؟
    سلام
    رفاقت به سبک حبیب 3 
    به روز شد

    التماس دعا
    پاسخ:
    چ خوب
    سلام
    چیکارکنم؟متوجه منظورتون نشدم
    کامنت گرفتن اصن واسم مهم نیست
    ان شاالله موفق شده باشن
    قالبتونم قشنگه:)
    پاسخ:
    اومدم گفتم
    چشماتون قشنگ می بینن " معمولن همین رو میگن دیگه " 
  • زندگی زیباست
  • بوس اسلامی ماچ اسلامی  خوبه یعنی عالیه
    پاسخ:
    * *
     ب

    کاش یه سرعت گیر اسلامی هم بود!

    پاسخ:
    طرحش رو ارائه بدید
    شاید این کاش هم محقق شد
    به قول حیاط خلوت، میتونن خسته هم نباشن ،وافعا!!
    پاسخ:
    به قول سائل چی ؟
  • باران نم نم...
  • خیلی خوب بود...
    حالا استیکرای قوی تری هم خواهد آمد...
    پاسخ:
    +   =
    ____