حلال ها

به خاطر حلال ها بجنگ!؟

حلال ها

به خاطر حلال ها بجنگ!؟

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

کوتاه ترین روز شرعی سال

جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۲، ۰۱:۰۲ ق.ظ

کوتاه ترین روز شرعی سال ، می تونه بهونه ای باشه برای یه روز روزه گرفتن با کم ترین مقدار از زحمت ، تشنگی و گرسنگی. البته میشه راجع به این بحث کرد که اصلن فلسفه روزه گرفتن چیز دیگه ای هست و نمیشه راجع به یه عبادت مثل روزه اینجوری صحبت کرد. ولی به نظر من یه روز مثل این می تونه برای هر کسی که یه خرده شیطنت دینی داره و اهل نق زدن های مختلف هست یه تجربه باشه برای آماده شدن برای روزهای طولانی و گرم تر مثل تابستون.

باید بگم تقریبن یه هفته است که ذهنم درگیر این قضیه شده وقتی ما یه شب داریم که طولانی ترین شب هست و کلی راجع به اون یک ثانیه اضافی گپ می زنیم و شعر می گیم"من خودم مشمول این بند هستم واقعن چرا بعضی اوقات اینقد درگیر حاشیه ها میشیم که یادمون میره، بی توجه میشیم ؟ به نظر شما تبلیغات تو این مورد حرف اول و آخر رو نمیزنه؟ اینقد میگن یلدا،آجیل، هندونه که اگه یکی این ها رو نداشته باشه یا بهش توجه نکنن انگار جز آدمیزاد نیست!" چرا نباید یه نگاهی بندازیم و یه روزی مث امروز "همون کوتاه ترین روز شرعی سال "رو هم به عنوان یه روزه ی مستحبی غیر از روزه های واجب ماه رمضون  (خسته شدم از نوشتن)

می خواستم جور دیگه مطرح کنم این مسأله رو ، ولی از اون جایی که زیاد حال جستجو کردن و تحقیق رو ندارم؛ یکی بگه اول اینکه کوتاه ترین روز شرعی سال دقیقن کی هست و چه روزی ؟

آخه کوتاه ترین روز سال خب میشه روز یلدا حالا باید همین روز کوتاه ترین روز شرعی سال هم  باشه یا نه ؟ چون نگاه کردم از 15 آذر به بعد فاصله و تعداد ساعت روز شرعی رو به افزایش میره...

خلاصه نتونستم به یه جمع بندی برسم شماها کمک کنید به نظرم جالب میرسه یه روز مث امروز رو همه ی کشورهای اسلامی هم افق ، الان نمی دونیم چی بنویسم نزدیک به افق  روزه بگیرن

وقتی بحث های اینجوری رو می نویسم ترس و لرز تو قلمم مشاهده می کنم ، چون یکی از ایرادهایی که معمولن خودم به این و اون می گیرم این که وقتی یه مطلب دینی می نوسید باید خوب مطالعه کرده باشید راجع بهش ، از اونطرف بعضی اوقات یه سری ایده ها مثل این به ذهنم میرسه حیفم میاد ننویسم البته می بینید من اینجا حکم نکردم درباره  چیزی صرفن یه ایده است که به اشتراک گذاشتمش (الان که دارم می نویسم آسمون هم اشکش رو با زمین به اشتراک گذاشته ، صدای بارون بدجوری هوای دور و برم انگشتای پامو سرد کرده ،البته یه حس سردی کل بدنم رو گرفته نمی دوم بخاری ها مث قبل گرم نمی کنن یا من دارم پیر میشم ...) و به خاطر همین امیدوارم اگه حرف نامربوطی دارم می زنم خدا به اندازه همین اشتراک گذاشتنش تنبیهم کنه

حالا از روزه گرفتن تو کوتاه ترین روز شرعی سال بگذریم ، چه ایرادی داره همون هایی که صبح تا غروب میشین و واسه ما برنامه تلویزیونی درست می کنن هر روز و به هر بهانه ای یه ایده دینی همه گانی! ارائه کنن خلاصه این با خدا بودن، با اهل بیت بودن خودش رو بیشتر نشون بده ...

حرصم میگیره وقتی می شنوم از اینطرف و اونطرف که میگن بابا تلویزیون رو که شما مصادره کردید اینجا هم دست از سر ما بر نمی دارید! بعد وقتی میان پیش ما می گیم ما اصلن از برنامه های تلویزیون راضی نیستیم و قبول نداریم و نگاهم نمی کنیم !

بعد بررسی که می کنی چرا اینجور شده می بینی آقایون می خوان با یه دست دو تا هندونه بر دارن! می خوان اون گروه اول رو بکشن پای TV میزنن کل سیستم اعتقادی همه رو می ترکونن ، اینجور میشه که نه اسلامی نه ایرانی ، نه غربی نه شرقی ...

چی دارم می گم اصلن انگاری خوره نوشتن امشب اومده تو وجودم

فارغ از همه چیز و همه کس باشید حتی اگه کسی درباره کوتاه ترین روز شرعی سال هم ننوشت ، شما اینقد بی معرفت نباشید یه روز به خاطر خدا روزه مستحبی بگیرید نه از روی یک جبر دینی به نام روزه واجب تو ماه رمضون بلکه از روی نشون دادن یه احترام ، یه لنگ پهن کردن پیش خدا ، یه لوس کردن و دلبری کردن.به چشم های خدا نگاه کنید و بگید امروز به خاطر تو از اذان صبح تا اذان مغرب از نفسم (خودم) دور میشم و به تو نزدیک میشم

شاید دوباره ادامه دادم این متن رو (خسته شدم از نوشتن)