حلال ها

به خاطر حلال ها بجنگ!؟

حلال ها

به خاطر حلال ها بجنگ!؟

پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

إمَّعَه

يكشنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۲، ۰۱:۳۷ ق.ظ

- بابا نمی خوام با پارتی برم سرکار.
- همه این کارو می کنن.
-خوب همه اشتباه می کنن، همه می خوان حروم انجام بدن، همه می خوان نون حروم ببرن سر سفرشون، من نمی خوام جزء اون همه ها باشم.
- تو نمی فهمی دخترجان.
-باشه من نفهم اصلا می خوام همین جوری نفهم بمونم هیچ وقتم عاقل نشم.

چقدر همه داریم که پایبند به همه ی دیگران نیستن؟ چقدر همه داریم که دست عشق رو گرفتن به خاطر عقلشون؟ بهای عاقل نشدن سنگینِ!

میشه هزارتا میشه به معنی درخواست نوشت و فقط یه جواب شنید: همه این کار رو می کنن ، شما هم دلتون خوشِ ها! احساس دوست نداشتن من نسبت به آدم هایی که بدون فکر کردن و صرفن از روی تقلید یا جوگیر شدن و یا هر دلیلی دیگه ای کاری رو انجام میدن ، همیشه در حداقل ممکن که یه اخم ساده است ظاهر شده و همنشین خلقیاتم بوده. و امیدوار،  به خواهد بودش هستم!

آدم های دور و بر ما و شاید خودمون پر از اعتقادات و رفتارهایی هستیم که جنسشون ساخته شده از این حروف: همه این کار رو می کنن، با این نوع رفتار ، ناراحتی نداره و نبایدم ناراحت بشیم اگه بهمون بگن شما made in all  هستید نه made in god .

خدایی شدن نیاز به گرفتن یک تصمیم و انتخاب قاطعانه برای حرکت داره، خوب یا بد! این دو مسیر در پهنه ی گیتی گسترده شده و هر کدام همراهان خاص خودش را مجذوب خویش می کند. برای خوب شدن باید بگذریم از همه هایی که همه را دارد غیر از خدا.

تحف العقول عن الإمامِ الکاظمِ علیه السلام لِفَضلِ ابنِ یُونُسَ : أبلِغْ خَیرا ، و قُلْ خَیرا و لا تَکُن إمَّعَةً . قلتُ : و ما الإمَّعَةُ ؟ قالَ : لا تَقُلْ ، أنا مَعَ النّاسِ ، و أنا کَواحِدٍ مِن النّاسِ . إنّ رسولَ اللّه ِ صلى الله علیه و آله قالَ : یا أیُّها النّاسُ، إنّما هُما نَجدانِ : نَجدُ . «و هدَیناه النجدَین» . کما فی هامش المصدر حدیث خَیرٍ و نَجدُ شَرٍّ، فلا یَکُن نَجدُ الشَّرِّ أحَبَّ إلَیکُم مِن نَجدِ الخَیرِ .

تحف العقول : امام کاظم علیه السلام به فضل بن یونس فرمود : خیر برسان و خیر بگو و اِمَّعه نباش. عرض کردم : امّعه یعنى چه؟ فرمود : نگو ، من با مردم هستم و من هم مثل یکى از مردم. رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود : اى مردم! دو راه بیشتر وجود ندارد : راه خوب و راه بد. پس نباید راه بد نزد شما دوست داشتنى تر از راه خوب باشد.